Publikacja zapisuje związki pomiędzy utworami Marcina Świetlickiego skupione wokół trzech kręgów tematycznych: autentyczności, romantyczności, (nie)religijności.
Thyestes, któremu poświęcona jest niniejsza monografia, posiada wszystkie cechy Senecjańskich sztuk decydujące o wielowiekowym zainteresowaniu nimi ze strony badaczy i miłośników literatury.
W monografii (Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
Ta okazała, dwutomowa publikacja składająca się aż z 15 tekstów to pierwszy projekt zakrojony na tak szeroką skalę i ze względu na koncepcję doboru oraz zakres materiału ma on charakter pionierski.
Książka podejmuje temat wykorzystania w poezji wielkiej metafory ŻYCIE TO SZKOŁA.
Punktem wyjścia do szczegółowych rozważań Autora o treściach komparatystycznych, dotyczących wzajemnych wpływów europejskiej dawnej i najnowszej kultury literackiej, jest przekonanie, że w znakomitej większości arcydzieł polskich i światowych rozmaite
Teksty zamieszczone w tomie (Od)pamiętywanie - gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży skupiają się na problematyce związanej z niezwykle popularnym we współczesnej kulturze zjawiskiem postpamięci.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar refleksji dotyczący interpretacji i reinterpretacji sztuki oraz wybranych tekstów kultury.
Zbiór artykułów dotyczących społecznych problemów i przeobrażeń Śląska - jego polskiej i czeskiej części - w okresie transformacji systemowej.
Współcześnie adaptacje są kulturowo wszechobecne.
Niniejsza praca dotyczy przyimka w języku włoskim w kontekście bezokolicznika andare.
"Epoka nasza jest epoką antologii" - teza Władysława Tatarkiewicza, wyartykułowana jeszcze na przełomie lat 70.
Książka "Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe" skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów.
Książka jest pierwszym w Polsce zbiorem przykładów i wzorów korespondencji dyplomatycznej w języku arabskim wraz z jej tłumaczeniem i omówieniem w języku polskim.
Artystyczne światy Anny Szpakowskiej-Kujawskiej.
Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych stanowi zbiór artykułów, które tym razem strategii kreowania wizerunku poszukują w mediach audiowizualnych.
Niniejsza książka to piąta i jednocześnie ostatnia praca poświęcona szeroko pojmowanemu dyskursowi autopromocyjnemu.
Drugi tom zainicjowanej w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Śląskiego serii wydawniczej Niemiecka Literatura Kobiet przynosi pierwszy w języku polskim przekład polonofilskiego eseju Polenbroschre [Broszura o Polsce] słynnej niemieckiej pisa