Postjugosłowiańska produkcja dramatopisarsko-teatralna to przestrzeń oferująca możliwości zaobserwowania transpozycji idei artystycznych, społeczno-politycznych i filozoficznych.
Oddajemy dziś w Państwa ręce najnowszą płytę Cappelli Gedanensis, będącą efektem realizowanego od lat cyklu koncertów pod nazwą "Wielkie dzieła, sławni wykonawcy".
To esej kulturowy o podróży, jaką jest kształcenie (się) i o tym, jak bardzo o tym zapomnieliśmy.
Praca ma charakter biograficzny, skupia się na pokazaniu kariery politycznej ostatniego wojewody mińskiego w dziejach Rzeczypospolitej Adama Chmary.
Kolejny tom z serii "Edukacja Międzykulturowa" traktuje o wartościach.
Adam Dziadek, opisując kształt Notatników Aleksandra Wata, używa formuły work in progress, zaś Jan Zieliński sięga po kategorię "kłącza" (rizomatykę) Deleuze'a.
Niniejsza praca jest monografią autorską z zakresu pedagogiki społecznej.
Artykulacje traumy: Andrzej Strug, Tadeusz Konwicki to monografia poświęcona prozie pisarzy doświadczonych wojną.
Książka Atomy: od filozoficznej idei do fizycznej realności omawia ewolucje postrzegania składowych elementów materii, począwszy od czasów antycznych aż do współczesności.
Wzrastające znaczenie szeroko rozumianej decentralizacji pociąga za sobą konieczność zwrócenia uwagi na wielopoziomowość systemów partyjnych, zmiany w strukturach organizacyjnych partii oraz na akcentowanie kwestii regionalnych w ich programach.
Bez-silna edukacja.
Anna Szawerna-Dyrszka, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor w Instytucie Literaturoznawstwa na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Prezentowana książka pomyślana została jako źródło ciekawostek językowych.
Krystiana Robb-Narbutt należy do najbardziej inspirujących i zarazem najsłabiej znanych artystek oraz poetek polsko-żydowskich XX i XXI wieku.
Cykle życia publikacji naukowych warunkowane praktyką cytowania piśmiennictwa
Społeczność międzynarodowa boryka się obecnie z wieloma trudnymi wyzwaniami, m.
Alina Szczurek-Boruta, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, doktor habilitowany w zakresie nauk humanistycznych, pedagog, kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej i Edukacji Międzykulturowej Instytutu Nauk o Edukacji, Wydziału Etno