Wyszukiwarka
Wydawnictwo

Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego

Dostępność:Wysyłka w 2-3 dni robocze
Wydawnictwo:Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk
Autor:Piotr Pawlak
Kod kreskowy:9788376541105
Cena:40,00 zł
Ilość:
Opis
Książka porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję \"imperializmu kulturowego\" do opisania zjawisk z pola kultury oraz mediów, rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych. Sfera kultury od zawsze ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany w sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) umożliwiło komunikowanie w skali masowej, co zaowocowało daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze. Pojawienie się najmłodszego medium masowego (Internetu) zrewolucjonizowało owe zmiany, nadając im jednocześnie większe tempo. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej oraz kierunków tejże zmiany. W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych oraz historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Książka prezentuje kulturowy rodowód Internetu i opisuje zagadnienia z zakresu rynku nowoczesnych mediów masowych, zwłaszcza nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Autor: Piotr Pawlak
Rok wydania: 2011
Oprawa: broszurowa
Format: 240x170x11 mm
Liczba stron: 172
Cechy
Autor:
Piotr Pawlak
Liczba stron:
172
Okładka:
broszurowa
Rok wydania:
2011
Format:
240x170x11 mm
Galeria
Zapytaj o szczegóły
Twoje pytanie:
weryfikator
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Newsletter
weryfikator
Porównywarka
Wybierz produkty do porównania
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni